niedziela, 22 listopada 2015

Oznaki mediumizmu










Każda osoba,która czuje z większym lub mniejszym natężeniem wpływ duchów jest medium.





Według Herculano Pires
(Brazylijski pisarz i wielki filozof,opublikował około osiemdziesiąt  książek, esejów filozofii historii,psychologii, parapsychologii i spirytyzmu, niektóre w współpracy ze sławnym medium Chico Xavierem)w książce ,,Mediumizm,,Życie i komunikacja wspomina ,że mediumizm w człowieku rozwija się jako pewien dział inteligencji w
cyklicznym procesie ,który odzwierciedla ,,kolejne etapy,,.
Manifestacje duchów u  dzieci są czymś oczywistym ,aż do około siedmiu lat.Od tego wieku relacje te, stopniowo zanikają
i zaczyna się wiek ,,relacji,, ziemskich.
W okresie dojrzewania rozpoczyna się drugi cykl w którym mediumizm uaktywnia się intensywniej.
Trzeci cykl występuje między osiemnastym,a dwudziestym piątym rokiem życia,młoda osoba kierowana jest do dogłębnych badań doktryny spirytystycznej ,oraz  mediumizmu .Od tego momentu  medium angażuje się w edukację i praktykę mediumizmu
w oparciu o własną dojrzałość i własne przygotowanie .
Herculano wspomina,że w niektórych przypadkach proces dojrzałości mediumizmu zajmuje około trzydziestu lat dojrzałości biologicznej.
Autor opisuje również czwarty cykl,kiedy mediumizm pojawia się w wieku średnim lub na starość,jest to naturalny proces odrywania więzi ducha od ciała fizycznego.
Ten proces Herculano nazywa ,,mediumicznym przygotowaniem na śmierć,,który
trwać może przez wiele lat.

EMU (Spirytystyczna Unia Mineira) w jej podstawowym szkoleniu mediumizmu wyjaśnia,że mediumizm przedstawia się pod różną charakterystyką:
-własną lub naturalną
-prób i pracy
-zadośćuczynienia
-oraz misjonerską,a każda z nich ma unikalne cechy i przejawia się  w różny sposób:

Mediumizm własny lub naturalny nabywa się przez rozwój moralny ,dzięki temu moc i postrzeganie psychiczne  nasila się.
Mediumizm prób i pracy jest mediumizmem nie stałym,który rozkwitł  dla własnego duchowego doskonalenia się oraz swoich bliżnich.Przygotowany został jeszcze przed jego reinkarnacją i dzięki ,któremu  uzyskać można doskonałą okazję do pracy.
Mediumizm zadośćuczynienia zostaje przyznany osobom bardzo zaangażowanym w Boskie Prawa i charakteryzuje się bardzo intensywną wrażliwością psychiczną,która powinna być użyta przez medium do uwolnienia się od nieszczęśliwych wydarzeń z przeszłości i pomóc rozwijać się duchowo.Zwykle pojawia się powodując cierpienie,dość często manifestuje się poprzez silną obsesję.
Mediumizm misjonerski zostaje przyznany osobom ,które osiągnęły określony poziom duchowy i chcą dobrowolnie przyczynić się do rozwoju swoich bliżnich,

Spirytystyczna Unia Mineira (EMU)dodaje,że zdecydowana większość wcielonych medium doświadcza mediumizmu prób lub zadośćuczynienia,ponieważ nasza planeta w hierarchii planet, wciąż  należy do niższych i dla prawie wszystkich osób zdolnośći mediumiczne powodują dość silne zaburzenia.

Duch  Philomeno Manuel Miranda w książce ,,Tematy życia i śmierci,,mówi ,że  skutki ,,porywu,,mediumizmu mogą być mylone z objawami niektórych psychopatologii.Przejawiają się jako subtelne lub energiczne oznaki powodując dyskomfort,niepokój i zaburzenia depresyjne,w innych przypadkach podnosi osobowość,prowokuje nieprzyjemne odczucia w ciele,
niechęć,animozje oraz  antypatie bez wyjaśnienia.
Philomeno dodaje ,że wiele chorób trudnych do zdiagnozowania -ze względu na różnorodność objawów,mają korzenie  w wewnętrznych ,,zamieszkach,,mediumizmu prób lub zadośćuczynienia,które przejawiają tendencję do zaburzeń fizycznych i psychicznych.

Przejdżmy do  listy najczęstszych objawów mediumizmu ,które badane i opisane były  przez media na bazie swoich pierwszych doświadczeń.

Wspomniana Spirytystyczna Unia Mineira (EMU)wyjaśnia ,że mediumizm własny lub naturalny jest wynikiem indywidualnego wysiłku,wytrwałości i poprawy w kolejnych reinkarnacjach.Jest to osiągnięcie,które duch przekroczył poprzez ponadzmysłową intuicję ,co daje umiejętność
eksploracji planu duchowego i staje się najwyższym stopniem mediumizmu.

Mediumizm prób i pracy może być mniej lub bardziej skomplikowany ,w zależności od wyboru medium.
Kiedy zrozumiany jest jako boskie narzędzie do uniesienia duchowego manifestuje się znakami ostrzegawczymi.
Jeśli medium odrzuci przyznany mu mediumizm odczuje to w sposób bolesny.

Mediumizm zadośćuczynienia nadany jest medium do dostosowania się do praw boskich i poprzez swoją naturę mediumizmu,medium może spotkać się z wieloma cierpieniami-tylko jeśli nie znajdzie dobrej woli do koniecznej poprawy.
Również może zamanifestować się jako wysokiego stopnia  obsesja,wtedy wymagana jest pomoc duchowa ,a nie rozwój mediumizmu.

Duch  Manuel Miranda Philomeno opisuje możliwe objawy ,,porywu,,mediumiumizmu zadośćuczynienia:

Reakcje fizyczne:

Ból ciała bez przyczyny organicznej,okresowe bóle głowy bez biologicznego powodu,zaburzenia snu,bezsenność,koszmary nocne,nocne napady paniki wraz z nadmiernym poceniem się,niewyjaśniona tachykardia,obwodowa dysfunkcja krążenia.
Są to niezrównoważone linie zakłóceń generowanych przez ,,porywy,,mediumizmu.

Reakcje psychologiczne:

Lęk,różnego rodzaju fobie,zaburzenia emocjonalne,niepokój,pesymizm,powszechna nieufność,uczucie obecności bytów niematerialnych,cienie,figury,głosy oraz dotyk,które niespodziewanie się pojawiają i znikają,stanowiąc nieświadome ,,zamieszki,, mediumiczne będące przechwyceniem fal mózgowych i zsynchronizowanych wibracji z perspiritem (ciałem duchowym) medium.

Manuel Philomeno wyjaśnia,że takie reakcje należą do obsesji o prostym podłożu,wymagają jedynie większej aktywności w edukacji i praktyce mediumizmu.

Martins Peralva w książce ,,Mediumizm i ewolucja,,również opisuje niektóre objawy mediumizmu:
nietypowe reakcje emocjonalne,dreszcze,złe samopoczucie,uczucie choroby,niewyjaśnione podrażnienia.

Eliseu Rigonatti w książce ,,Mediumizm bez łez,,oprócz wymienionych już oznak ,,porywu,, mediumicznego ,wymienia także:
uczucie ciężkości głowy i ramion,nerwowość,zmęczenie,znużenie,nagłe zmiany termiczne ciała,brak odwagi do pracy,nadmierny smutek lub radość bez przyczyny.

W książce,,Psychologia i mediumizm,,Adenauer Novaes poszerzył listę objawów,które wskazują na objawy mediumizmu:
Nietypowe pomysły i uczucia,które pojawiają się jako przeczucia określone przez siebie wcześniej,
wyostrzona intuicja,rozżalenie po niewłaściwym działaniu z braku własnej woli,zmiany w myśleniu,odchylenia w rozwoju idei,powtarzanie się snów z fantazjami lub osobami zmarłymi,dziwne stukania i odgłosy w otoczeniu,słyszalność głosów i dzwięków ,które pochodzą z wnętrza głowy,silne pragnienie pisania,czasem towarzyszy temu drżenie w jednym
z ramion,powtarzanie ruchów mimowolnych,silne pragnienie ,aby mówić,dyskonfort w klatce piersiowej,napady płaczu i smutku,nietypowa znajomość wiedzy,częste doświadczenie deja vu.

Duch Vianna de Carvalho w VII rozdziale książki ,,Medium i mediumizm,,stwierdza,że  nie mediumizm generuje zaburzenia w organiżmie,a przesyłany przez Duchy strumień fluidów,który wprowadza możliwą harmonię w zależności od jakości wysyłanego fluidu.Manuel Philomeno dodaje,że ignorancja i brak współpracy często są powodem  zaburzeń w mediumiżmie.


Chico Xavier mówił,że najlepszym sposobem ,aby odróżnić chorobę fizyczna od początku mediumizmu,  jest edukacja mediumizmu ,oraz idelanym jest ,aby osoba o takich symptomach skonsultowała się z lekarzem,aby potwierdzić ewentualną chorobę.

Uściślając ,to stopień moralności,oraz odrzucenie lub akceptacja daru mediumizmu decyduje o intensywności i czasie trwania zaburzeń.



Paulo R. Santos w swojej książce ,,Historie i doświadczenia mediumizmu,,mówi,że mediumizm można aktywować za pomocą duchów ,przez stosowanie niektórych narkotyków lub poprzez wpływ silnych emocji.(Zawsze to będzie tymczasowe i sztuczne)
Gdy spowodowane będzie przez Duchy wyższe cel będzie szlachetny,a kiedy przyczynią się do tego duchy niedoskonałe ,będzie nieprzyjemne.








Kodyfikator spirytyzmu Allan Kardec zadał pytanie Duchom:

459. Czy Duchy wywierają wpływ na nasze myśli i czyny?

Gdy o to chodzi, to ich wpływ jest o wiele większy, niż sądzicie, bo bardzo często to one wami kierują?.






W rozdziale XXIII książki ,,Na granicy szleństwa,,Manuel Philomeno wyjaśnia częste występowanie stanów obsesyjnych,które spwodowane jest długami ducha ,tak jest w przypadku mediumizmu zadośćuczynienia.
Chcemy przez to  powiedzieć,że mediumizm nie jest misją ,ani przywilejem.
Duch Emmanuel w rozdziale XI ksiażki,,Emmanuel,,mówi ,że media to duchy ,które w poprzednich życiach  popełniły katastrofalne błędy i że reinkarnowali mając na celu ,,ofiarowania się na rzecz wielu dusz,które odeszły od drogi wiary i miłości.A więc w wielu przypadkach media są to dusze,które czują skruchę i poszukują równowagi.
W tym momencie czytelnik może pomyśleć,że badanie mediumizmu  na celu ma gardzenie mediami.Drogi czytelniku możesz być spokojny,ponieważ nie jest to naszym celem.Chcemy pokazać,że większość mediów niesie ze sobą charakterystyczne cechy naszej planety (która jest jeszcze niższa w hierarchii planet) jak i większość ludzi  na ziemi ,którzy nie posiadają  daru mediumizmu.
Tak,więc nie jesteśmy ani lepsi ,ani gorsi.Wszyscy jesteśmy narażeni na działania obsesyjne.
Chcemy wytłumaczyć,że ,,wszelkie próby zostania medium na siłę,bez uwzględnienia obowiązków i zaangażowania się w zadania ,a mocno wierząc ,że jest to ukryta moc -jest wielkim błędem,,(Herculano Pires)

Mediumizm nie jest żródłem autopromocji lub wzbogacenia się,ale narzędziem,które Bóg daje duchom do wzrostu moralnego,do użytku na rzecz bliżniego,aby oddając się i nie oczekując nagrody przybliżyć się do Jezusa.








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz