środa, 21 grudnia 2016

Gdy zaś przyjdzie On, Duch Prawdy, doprowadzi was do całej prawdy.






        

            Gdy zaś przyjdzie,Duch Prawdy doprowadzi was do całej prawdy.                                                (Ewangelia Jana 16-13)



                                                    Kim jest Duch Prawdy ?


W książce ,,Les Oeuvres Posthumes,,Allana Kardeca w rozdziale zatytułowanym moja inicjacja w spirytyźmie,Kardec opowiada jak wyglądało jego pierwsze spotkanie z duchem ,którego nazwał ,,Duchem familijnym,,robiąc przy tym uwagę:

,,W tym czasie nie rozróżniano kategorii duchów sympatyzujących,wszystkie nazywano duchami familijnymi,,.

To był 25 marzec 1856r.kiedy Kardec mając do dyspozycji medium pannę Baudin, pełen taktu i grzeczności zwrócił się do ,,Ducha familijnego,,pytając:

-Zgodzisz się,aby powiedzieć mi kim jesteś ?

-Możesz nazywać mnie Prawdą i każdego miesiąca,przez kwadrans będę do twojej dyspozycji.

Dialog kontynuował,a ponieważ Kardec był człowiekiem ,który nie dostając dostatecznej odpowiedzi,zadawał więcej pytań (co widać w całej Kodyfikacji) powrócił i zadał następne pytanie:

-Czy imię ,,Prawda,,,które przyjąłeś jest aluzją do prawdy ,której szukam ?

-Może;przynajmniej jest przewodnikiem,który będzie cię chronić i pomagać.

Kardec ponownie zapytał,starając się zidentyfikować ducha:

-Czy wcielałeś się na Ziemi w dowolną,znaną postać?

-Już ci mówiłem  jestem ,,Prawdą,,co dla ciebie oznacza dyskrecję;nic już więcej się
nie dowiesz.

Na spotkaniu ,które odbyło się 9 kwietnia 1865r.dialog z Duchem Prawdy kończy się pytaniem związanym z ochroną Kardeca.

-Mówiłeś,że będziesz dla mnie przewodnikiem,który będzie mnie chronił i pomagał.Rozumiem,że ta ochrona i jej cel związany jest z określonym porządkiem rzeczy.Mógłbyś mi powiedzieć,czy ta ochrona obejmuje również sprawy materialne?

-W tym świecie materialne życie pomaga,aby tu istnieć;nie pomgając ci w twoim życiu ,znaczyło by,że cię nie kocham.

Kardec w jednej z notatek informuje o pięknych i dokładnych odpowiedziach Ducha Prawdy:

,,Ochrona tego Ducha,którego wyższość była daleka od mojego wyobrażenia w rzeczywistości zawsze była przy mnie,nigdy mi jej nie brakowało.Jego pomoc i Duchów,które działały z Jego polecenia,przejawiały się we wszystkich okolicznościach mojego życia.Chcąc oderwać trudności materialne,chciał ułatwić wykonywanie mojej pracy,wreszcie chronił mnie przed skutkiem wrogości opozycjonistów,którzy zawsze zredukowani byli przez swoją niemoc.
Jeżeli w mojej misji spotykały mnie cierpienia,to znaczy,że nie można było ich uniknąć,a były one zawsze zmiękczone i w znacznym stopniu zrekompensowane przez długotrwałe satysfakcje moralne,,.

W tych komentarzach,zrozumiałe jest ,że Duch Prawdy był bliski dla Kardeka,był bardzo dyskretny, tymczasem pozostawił ślady identyfikujące Go z Jezusem Chrystusem,również w następnych okresach kodyfikacji spirytyzmu.
W najkrótszej odpowiedzi ,a zarazem o największej wartości zawartej w 
,,Księdze Duchów,,pytanie 625 czytamy:

Jaki jest najdoskonalszy wzór, który Bóg wyznaczył człowiekowi,
by służył mu jako punkt odniesienia i model?

-Tym wzorem jest Jezus.

Kardec odpowiada uwagą:

Jezus jest dla człowieka wzorem doskonałości moralnej, do której może pretendować
ludzkość na Ziemi. Bóg daje nam Jezusa jako najdoskonalszy model, zaś przekazywana
przez niego nauka w najczystszy sposób wyraża prawo Boże w niej bowiem
łączy się zasada Bożego ducha i najczystszej istoty, jaka pojawiła się na Ziemi.
Jeśli któraś z osób twierdzących, że głoszą człowiekowi prawo Boże, sprowadziła
go czasem na złą drogę, to świadczy to o tym, iż sama uległa zbyt ziemskim uczuciom
co sprawiło, że pomyliła prawa rządzące warunkami życia duszy z prawami rządzącymi ciałem.
Wiele z tych praw zostało zaprezentowanych jako pochodzące od Boga,
choć w rzeczywistości były to prawa ludzkie, stworzone tylko po to, by służyć zaspokajaniu
żądz i dominacji nad ludźmi.

Komunikaty zawarte w ,,Ewangelii według spirytyzmu,,rozdział VI,Chrystus Pocieszyciel,pierwotnie opublikowane były w ,,Księdze mediów,,w rozdziale XXXI i przypisane Jezusowi,jednak Kardec komunikaty powielił i zatytułował ,,Nadejście Ducha Prawdy,,
Były to cztery komunikaty z których jeden otrzymał w 1860r.dwa w 1861r.,a czwarty w 1863r.
W tym pierwszym Duch Prawdy szczególnie nawołuje spirytystów:

Spirytyści miłujcie się-oto pierwsze przykazanie,zdobywajcie wiedzę-oto przykazanie drugie.Wszystkie prawdy znależć można w chrześcijaństwie.Błędy,które się w nim zakorzeniły,są dziełem ludzi.
Choć wierzycie,że po śmierci czeka was nicość,głosy z zaświatów do was krzyczą:,,Bracia!Nic nie ginie.Jezus Chrystus jest zwyciężcą zła,a wy zatriumfujcie nad ateizmem,,.

W póżniejszym czasie w ,,Genezie,,rozdział I,punkt 42,Kardec pisze:

,,Spirytyzm realizuje wszystkie obietnice Chrystusa,dotyczące zapowiadanego Pocieszyciela.Teraz gdy wielkim ruchem odnowy przewodniczy Duch Prawdy ,obietnica,którą złożył za życia została spełniona.W rzeczywistości to Jezus Chrystus jest tym prawdziwym Pocieszycielem,,.

Następnie pod koniec rozdziału XVII,punkt 37 tej samej książki Kardec stwierdza:

,,Jezus zastrzegł sobie późniejsze zakończenie Jego nauk,,.

I w jednym z komunikatów w,,Magazynie spirytystycznym,,z 1866r.na stronie 222 Kardec pisze:

,,Charakter jak również nazwa Ducha Prawdy należy tylko do jednego ,co jest
określone w Ewangelii,,.

We wprowadzeniu do ,,Księgi Duchów,,znależć można kilka notatek ,w tym od Ducha Prawdy,który pokazuje,że jest indywidualnością ,a nie grupą duchów.Jest jeszcze bardzo ważny szczegół;na początku zanim zaczyna się tekst księgi,zilustrowano szczep winorośli,ten szczep jest symbolem reprezentującym treść książki,wybranym przez duchy.Czym jest ten szczep?
Jest to winorośl,która odnosi się do słów Jezusa :

Ja jestem krzewem winnym, wy - latoroślami. Kto trwa we Mnie, a Ja w nim, ten przynosi owoc obfity, ponieważ beze Mnie nic nie możecie uczynić.(Ewangelia Jana,roz.15,wiersz 5)

Kodyfikacja spirytyzmu zawiera się w dwudziestu dziełach:

Księga Duchów
Księga Mediów
Ewangelia według spirytyzmu
Niebo i piekło
Geneza,
dzieła znane jako spirytystyczny pięcioksiąg,ponadto Allan Kardec napisał,,Czym jest spirytyzm,,
,,Spirytystyczna podróż,,w 1862r. dwanaście ,,Magazynów spirytystycznych,,oraz w 1890r.zostały wydane ,nieopublikowane pisma pod tytułem ,,Dzieła pośmiertne,,(Les Oeuvres Posthumes) w tych dziełach znależć można wiele odniesień do Jezusa Chrystusa jako Ducha Prawdy.

W ,,Magazynie spirytystycznym,, z 1861r.w epistoli ducha Erasto do spirytystów z dniem 19 września 1861r.jest napisane:

Duch Prawdy,nasz umiłowany Mistrz.

W ,,Magazynie spirytystycznym,, z 1864r.Hahneman,twórca homeopatii,w styczniu 1864r.pisze:

,,Duch Prawdy,który kieruje tą planetą,,.

W miesiącu maju tego samego roku,komunikat,który został nadany przez Ducha Prawdy mówi:

,,W domu Ojca mego jest mieszkań wiele,mówiłem wam o tym osiemnaście wieków temu,,.


W książce ,,Misjonarze światła,,podyktowanej przez ducha Andre Luiza,psychografia Francisco Candido Xaviera,instruktor duch Alexandre mówi:

Sam Jezus zapewnia nas,,Ja jestem drzwiami, jeśli kto przeze mnie wejdzie, zbawiony będzie,,.
Dlaczego niezrozumiale wyobrażacie sobie wysublimowaną realizację bez intymności z Duchem Prawdy,który jest  naszym Panem?


Oddany pisarz,spirytysta Herminio Correa de Miranda w swojej doskonałej książce ,,Tysiące twarzy rzeczywistości duchowej,, mówi:

Nie można ignorować oczywistych i niepodważalnych wniosków,że pod nazwą Duch Prawdy,sam Chrystus osobiście kieruje realizacją prac duchów doktryny spirytystycznej ,charakteryzując się jako Pocieszyciel,którego obiecał osiemnaście wieków temu.

Mesjasz,Namaszczony przez Boga,jest nikim innym jak Duchem Prawdy,który nigdy nas nie opuścił,jak sam powiedział:

Niech się nie trwoży i przeraża wasze serce ,ja jestem z wami przez wszystkie dni, aż do skończenia świata.

Jezus Chrystus jest duchowym gubernatorem planety Ziemia.Duch Emmanuel w książce ,,Droga światła,,odnosząc się do czasów pierwszego objawienia-sprawiedliwości na górze Synaj przez Mojżesza,mówi ,że Chrystus we wszystkim mu towarzyszył,Jego propozycje dziesięciu przykazań pochodziły od samego Jezusa.Bóg nigdy z nikim nie rozmawia bezpośrednio.
Chrystus przedstawił się pod nazwą Jam Jest.Kiedy zapytany przez Mojżesza jak ma na imię,odpowiedział:

Jam Jest posłał mnie do was-tak powiesz synom Izraela.

Drugie objawienie-Prawo Miłości,wniesione przez samego Chrystusa o imieniu Jezus-Jeshua Ben Yssef,za pośrednictwem swoich przykładów pokoju solidarności,pokazał jak czynić-czyniąc.

I trzecie objawienie -Prawo opierające się na miłosierdziu-spirytyzm ,gdzie główną dewizą są słowa ,,Bez miłosierdzia nie ma zbawienia,,koordynowane przez Ducha Prawdy,obiecanego Pocieszyciela.


Itair Ferreira ,Pagina espirita ,,Inquietudes espiritas,,.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz