niedziela, 10 lipca 2016

Przykład jest najpotężniejszym środkiem propagacji




Przychodzę do Was moi przyjaciele ,aby mówić do was przez kilka minut.Na ostatniej sesji nie odpowiedziałem,ponieważ byłem zajęty w innym miejscu.Nasza praca jako duchy jest znacznie szersza niż można przypuszczać,a instrumenty,aby przekazać nasze myśli nie są zawsze dostępne.Muszę dać Wam kilka wskazówek na temat marszu ,który należy wykonać przed publicznością,z zamiarem postępu pracy,której poświęciłem moje życie cielesne.Przede wszystkim moją radą jest ,abyście byli tolerancyjni,miłowali się,oraz darzyli sympatią wszystkich,także tych niewierzących.Kiedy widzicie niewidomego na ulicy pierwszym wrażeniem jest współczucie.Niech będzie tak samo z braćmi,których oczy są zamknięte przez ciemność ignorancji lub niedowierzania.Litujcie się zamiast pobudzać wotum nieufnośći.Waszą słodką postawą pokażcie ,jak wytrzymać ciężkie chwile tego życia,niech wasza pokora,radość będzie przykładną korzyścią jaką Bóg wam posyła.Pokażcie ,że jest w was zalążek wyższej zasady,duszy posłusznej prawu i prawdzie wyższej,jakiej jest spirytyzm.Czasopisma ,książki,oraz publikacje różnego rodzaju są potężnymi mediami ,aby wprowadzić światło prawdy na całym świecie ,ale większym, bardziej poufnym ,oraz dostępnym dla wszystkich jest przykład dobroczynności,łagodności i miłości.
Spirytyści,Wy wszyscy jesteście braćmi w zrozumieniu świętego terminu.Prosząc Was ,abyście się wzajemnie miłowali przypominam Boskie słowo ,Tamtego ,który tysiąc osiemset lat temu pierwszy raz przynióśł ziarno równości na Ziemię.
Wcielajcie Jego prawo ,bo ono jest dla Was.Ja tylko zaproponowałem kilka z niektórych Jego nauk.
Jako  operator Tamtego Mistrza ,Wyższego Ducha emanującego zródłem światła ,odbijałem światło ,jak świetlik świętojański odbija światło gwiazdy.Lecz gwiazda świeci w niebie,a świetlik w ciemnościach na Ziemi.Taka jest różnica.
Kontynuujcie nauki ,które Wam zostawiłem.Niech najdoskonalsze ,szczere, pełne współczucia poświęcenie się ideałom wyższym panuje między Wami.
Ach! Gdy wszyscy ludzie zrozumieją treść słów ,,miłosierdzie,, na Ziemi nie będzie więcej żołnierzy ani wrogów:wszyscy będą braćmi ,nie będzie już niespokojnych i irytujących spojrzeń:ponieważ będzie tylko przychylny front ku Bogu!
Dziękuję Wam do usłyszenia przyjaciele.
(Wiadomość otrzymana od Allana Kardeca na sesji w Paryskim Towarzystwie Spirytystycznym dnia 30 kwietnia 1869 roku)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz