Jeśli kto mówi,że przyczyną opętań w dzisiejszym świecie jest spirytyzm,
odpowiemy mu w samych Ewangeliach.
W wierszach od 33 do 35,rozdział 4 z Ewangelii Łukasza,w synagodze widzimy opętanego człowieka ,który kiedy dostrzegł Jezusa zawołał:
,,Och, czego chcesz od nas, Jezusie Nazarejczyku? Przyszedłeś nas zgubić? Wiem, kto jesteś: Święty Boży,,. Lecz Jezus rozkazał mu surowo:"Milcz i wyjdź z niego!" Wtedy zły duch rzucił go na środek i wyszedł z niego nie wyrządzając mu żadnej szkody.
Mistrz ,ganiąc nieszczęśliwego ducha,wyrzucił go,tym samym przywrócił równowagę bratu,który cierpiał opętanie.Mamy tu przykład bezpośredniego opętania.
W wierszach od 2 do 13,rozdział 5 z Ewangelii Marka ,widzimy jak Chrystus w autorytatywny sposób pomaga biednemu gospodarzowi,prowadzonemu przez okrutne duchy,przez ,co bardziej przypominał dzikie zwierzę niż człowieka.
Ledwie wysiadł z łodzi, zaraz wybiegł Mu naprzeciw z grobów człowiek opętany przez ducha nieczystego. Mieszkał on stale w grobach i nawet łańcuchem nie mógł go już nikt związać. Często bowiem wiązano go w pęta i łańcuchy; ale łańcuchy kruszył, a pęta rozrywał, i nikt nie zdołał go poskromić. Wciąż dniem i nocą krzyczał, tłukł się kamieniami w grobach i po górach.Skoro z daleka ujrzał Jezusa przybiegł, oddał Mu pokłon i krzyczał wniebogłosy:
"Czego chcesz ode mnie, Jezusie, Synu Boga Najwyższego? Zaklinam Cię na Boga, nie dręcz mnie!". Powiedział mu bowiem: "Wyjdź, duchu nieczysty, z tego człowieka". I zapytał go: "Jak ci na imię?" Odpowiedział Mu: "Na imię mi "Legion", bo nas jest wielu".I prosił Go na wszystko, żeby ich nie wyganiał z tej okolicy. A pasła się tam na górze wielka trzoda świń.Prosili Go więc: "Poślij nas w świnie, żebyśmy w nie wejść mogli".I pozwolił im. Tak duchy nieczyste wyszły i weszły w świnie. A trzoda około dwutysięczna ruszyła pędem po urwistym zboczu do jeziora. I potonęły w jeziorze.
Mamy tu przykład opętania ,zawładnięcia oraz wampiryzmu.
W wierszach od 32 do 33 ,rozdział 9 z Ewangelii Mateusza czytamy fragment,kiedy to lud do Bożego Dobroczyńcy Jezusa przyprowadza niemowę:
,,Gdy ci wychodzili, oto przyprowadzono Mu niemowę opętanego. Po wyrzuceniu złego ducha niemy odzyskał mowę, a tłumy pełne podziwu wołały: "Jeszcze się nigdy nic podobnego nie pojawiło w Izraelu!,,
Chory przedstawiał głębokie zakłócenia duchowe,lecz dzięki dobroci Jezusa człowiek natychmiast zaczął mówić.
Mamy tu doczynienia ze złożonym procesem opętańczym sięgającym ducha i ciała.
W wierszu 2,rozdział 13 w Ewangelii Jana czytamy :
,,W czasie wieczerzy, gdy diabeł już nakłonił serce Judasza Iskarioty syna Szymona, aby Go wydać,,
Stwierdzamy,że zły duch zaburzył sentymenty Judasza -w sensie idei odrzucenia apostolatu.
W tym przypadku mamy proces opętania pośredniego ,w którym ofiara cierpi upokarzający wpływ ,przy tym nie traci własnej odpwiedzialności.
W wersetach od 5 do 7,rozdział 8,z Dziejów Apostolskich dowiadujemy się,że Filip odtwarzając przesłanie Chrystusa ,w mieście Samarii ,nagle uzdrowił wielu chromych i sparaliżowanych-z prostej przyczyny wycofania się złych duchów,które opętywały chorych.
,,Filip przybył do miasta Samarii i głosił im Chrystusa.Tłumy słuchały z uwagą i skupieniem słów Filipa,ponieważ widziały znaki,które czynił.Z wielu bowiem opętanych wychodziły z donośnym krzykiem duchy nieczyste,wielu też sparaliżowanych i chromych zostało uzdrowionych. ,,
W tym zdarzeniu doczynienia mamy z opętaniem zbiorowym,generującym molestie przez złe duchy.
Od początku do końca ,widzimy,że Nowy Testament podchodzi do problemu opętań w ten sam sposób,to znaczy w interesie humanitarnym ,co doktryna spirytystyczna.
Nie zatrzymujmy się kiedy jesteśmy krytykowani przez upartych .Poszerzajmy usługę pomocy w procesach opętańczych,ponieważ podstawy Allana Kardeca ożywiają naukę Jezusa,jaką była walka światła z cieniem i dobra ze złem.
Podyktował Duch Emmanuel ,psychografia Chico Xavier ,,Siembra de los Médiums,,
Reunión pública del 9/9/60 Cuestión n º 244
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz