wtorek, 8 października 2019

Chrześcijańska postawa





Do małej chaty Piotra  Szymona,zawitał Ibrahim Ben Azor ,w której na chwilę zatrzymał się  Jezus, spojrzał na niego pół przezroczystymi oczami i poprosił o instrukcje Dobrej Nowiny.
Jezus na cenne i proste rozważania dotyczące królestwa Bożego w człowieku
odpowiadał ze słodyczą.
Ibrahim pragnąc poznać prawa Ewangeliczne zapytał :

-Nauczycielu , jeśłi przyjąłbym nowe objawienie, jak  miałbym  zachowywać się przed ludźmi tkwiącym w złej wierze ?

Będziesz wybaczać i pracować,robiąc możliwe,aby byli na poziomie twojego zrozumienia
i przepraszać w nieskończoność.

-A gdybym spotykał ich każdego dnia?

-Będziesz nadal wybaczał i pracował na ich rzecz,oczernianie jest paleniskiem ,które
wypala nasze serca...

-A kiedy tacy ludzie będą zwracać się okrutnymi i nieuczciwymi zwrotami,jak postępować
,kiedy będą utrudniać mi drogę zadając ciosy płonącymi strzałami?

-Będziesz przebaczać i pracować bez odpoczynku umożliwiając im odnowienie myśli ,które
zostały skierowane przeciwko tobie.

-A jeśli nadal będą mnie krzywdzić? Czy przemoc nie narazi mnie na pył ,czy zdrada
nie uderzy mnie w żebra?

-Będziesz przebaczać i pracować ,lecząc swoje rany z chęcią służenia,mając pewność,że
prawo Sprawiedliwego Sędziego zostanie spełnione bez uszczerbku.

-Panie,zawołał rozczarowany Ibrahim ,a jeśli ciężka ręka ignorantów zagrozi mojemu
domowi,jeśli zło będzie prześladować moją rodzinę i nasze najdroższe interesy?

-Będziesz przebaczać i pracować  nad tym ,aby skorygować i przywrócić normalność bez użycia nienawiści,wiedząc,że na Ziemi są miliony istot dotkniętych cierpieniami większymi niż twoje,co
daje nam obowiązek pomocy nie tylko tym ,którzy stanęli na przeciw naszej dobrej woli,ale
także wszystkim innym braciom ,których Ojciec zaleca nam nieustannie kochać i im pomagać.

Zdziwiony Ibrahim zapytał ponownie :

-Panie ,a jeśli aresztują mnie jako mordercę i złodzieja ,bez mojej winy?

-Będziesz wybaczać i pracować,zawsze postępując ze sugestiami dobra,przekonany ,że 
można uwięzić jedynie ciało ,ale nigdy nie powstrzyma się ducha od idei  wolnej czystej  i szlachetnej .

-Nauczycielu ,kontynuował zaintrygowany Ibrahim ,a jeśli  zainfekowali by mnie chorobami i położyli w łoże,chcąc powstrzymać mnie  od podjęcia jakichkolwiek działań?

Jak pracować z unieruchomionymi rękami,kiedy ledwo co można płakać?

-Będziesz przebaczać i pracować z uśmiechem wiernej cierpliwości,pielęgnując modlitwę
i zrozumienie w duchu,ufając,że Ojciec Niebieski nas chroni, posyłając pokarm i
ulgę nawet najbardziej najmniejszym stworzeniom tego świata.

-Nauczycielu,a co,kiedy wykorzystam wszelkie poświęcenie i ofiarność i  w końcu mnie uśmiercą?

-Jako Duch będziesz przebaczać i pracować we wspaniałym działaniu z korzyścią dla wszystkich,
zachowując wzniosły spokój sumienia.

Osłupiały i zmartwiony Ibrahim po kilku chwilach zapytał :

-Nauczycielu, co jeśli zdołam tolerować złych i ignorantów,będę pomagać im
a jako korzyść w zamian  otrzymam jedynie obelgi , będę rzucać światło na cień i dobro na zło, i z pogodą potrafić będę znosić ciosy rzucane w moją rodzinę,znosić będę wszelkie sarkazmy i zadawane rany nie wnosząc roszczenia,zaakceptuję  własną śmierć zachowując szczere współczucie wobec moich katów?
Jakie znaczące miejsce otrzymam w Królestwie Bożym ? 
Jakie honory na mnie czekać będą?

-Po tym ,jak wszystkie nasze obowiązki zostaną w pełni wypełnione,nie staniemy się nic
więcej jak prostymi sługami Ojca do którego należy Królestwo Boże ,od ziarna piasku do
odległych gwiazd - odpowiedział Jezus

Ibrahim pełen osłupienia i smutku wstał i kierując się do właściciela domu Szymona Piotra
zapytał :
-Szymonie czy ten człowiek naprawdę jest Mesjaszem ?

A kiedy rybak z Kafarnaum potwierdził tożsamość Mistrza ,Ibrahim,jak gdyby
został poważnie upokorzony,wyszedł nie żegnając się z nikim.

Z książki ,,Cuentos y Apologos,, podyktował Duch Hermano X,psychografia Chcio Xavier 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz